chyby a klopýtnutí

5. března 2011 v 14:03 |  PPP jako kamarádka nebo protivník?
...tohle považuju u sebe za vypovídající, vlastně to sedne na celé ty roky, co se motám v kruhu s PPP. Je to takové shrnutí, a pro mě hodně motivační text, přestože jsem vyloženě záchvatovým přejídání v takové míře, jako jsem viděla u ostatních holek,nikdy netrpěla.Hodně mě to motivuje, protože ano, stále jsem hodne labilní. Ten klid a jakousi rovnováhu mám jen v samotě. V běžném provozu mám tendence upadat zpátky...

U lidí, kteří překonali problémy s jídlem a vrátili se k normálním zvyklostem a stravovacímu režimu, může vždy dojít k narušení obnovené kontroly nad jídlem. Může se vám stát, že po dlouhé době bez jakýchkoliv potíží s jídlem, po hádce s matkou nebo s partnerem nebo po mimořádně obtížném období ztratíte sebekontrolu a přejíte se. Je to velmi nepříjemné a všichni v podobné situaci okamžitě dojdou k závěru, že jsou opět tam, kde byli, což ovšem není pravda. Nepodlehněte panice. Důležité je, abyste si při podobném klopýtnutí uvědomili, že není tak důležité, co se stalo, ale jak na to, co se stalo, zareagujete. Pokud bude vaše reakce vypadat tak, že se zhroutíte jako zasaženi přírodní katastrofou a ponoříte se do hluboké deprese, smířeni s myšlenkou života stráveného v záchvatech přejídání, pak se může stát, že se budete k normálnímu jídelnímu režimu vracet jen obtížně. Na druhé straně, pokud si dokážete uvědomit, jaké mimořádné okolnosti zapříčinily vaše současné zhoršení a že je to jen nešťastný drobný nezdar, který dokážete svou vůlí a naučenými technikami překonat, dostanete se rychle zpátky do obvyklých (nových) kolejí. Máte-li obavy a pociťujete-li opět náchylnost k přejídání, začněte znovu od začátku. Během několika dnů se vám opět vrátí sebedůvěra a znovu si budete moci dovolit uvolněnější přístup k jídlu.
Ve chvíli, kdy získáte kontrolu nad jídlem, jste ve velkém pokušení říct: "Díky bohu, mám to za sebou. Teď už se kvůli jídlu nebudu nikdy trápit". To je zcela přirozená a pochopitelná reakce. Byť by se zdálo, že starosti související s vaší postavou a hmotností definitivně zmizely, zůstanou navždy vaším citlivým místem. Ve chvíli stresu, kdy jiní lidé propadají depresi, úzkosti nebo alkoholu, budete náchylní podlehnout obavám, souvisejícím s hmotností a proporcemi své postavy. Budete v pokušení zahájit dietu. Budete chtít změnu. Nechtějte ale dělat "změnu" změnou postavy a dietou. Důležité je, abyste byli na podobné pocity a pokušení připraveni a dokázali jim odolat.
Nevystavujte se zkouškám odvahy
  • Snažíte se přijít na to, jak bezproblémově a přiměřeně jíst. Není to nic mimořádného nebo dramatického.
  • Odměna na této cestě je příjemný pocit sebeuspokojení, vyrovnaný jídelní režim a zdravý životní styl. Nejde o závod - jde o cestu, závodili jste dosud dost.
  • Důležité je nepodvádět, příliš nespěchat, nespoléhat na náhodu ani žádné zázračné řešení.
  • Nevystavujte se záměrně předčasným zkouškám. Nejhůře takovou novou situaci zvládají ti, kteří celou situaci dramatizují a obviňují se.
  • Důležité je nezapomenout, že všechno má svůj přirozený čas a určitému pokušení může podlehnout každý. Přestože bulimie stojí spoustu starostí a bolesti, není jednoduché se jich vzdát. Kdo si tím prošel, mi dá jistě za pravdu.
  • Na cestě za vyléčením bezpochyby projdete labyrintem úskalí a těžkých zkoušek. Odměna bude stát za to: čas na přátele a společnost, peníze na zábavu, energie na procítění celé škály emocí, vědomí důvěryhodnosti a... více lásky!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama